Trečiadienį vakare sutriko „Skype“ pokalbių internetu paslaugų tiekimas visame pasaulyje.
Kaip skelbia „Techcrunch“, su „Skype“ paslaugų sutrikimais milijonai žmonių susidūrė įvairiose šalyse. „Skype“ visame pasaulyje turi 560 mln. registruotų vartotojų.
Tiesa, ne visus „Skype“ vartotojus šie sutrikimai paveikė vienodai. Skelbiama, kad vieni žmonės negali naudotis tik dalimi paslaugų, kiti problemų visiškai nepajuto, o kai kurie negali išvis naudotis „Skype“.
„Skype“ atstovas Peteris Parkesas teigia, kad kol kas nežinomos šių sutrikimų priežastys, tačiau įmonės specialistai šiuo metu dirba, kad ryšys būtų atnaujintas.
Atnaujinta 22.20 val. P.Parkesas pakartojo, kad įmonės specialistai daro viską, kad ryšys pradėtų veikti kuo greičiau. „Tai gali užtrukti kelias valandas ir mes nuoširdžiai atsiprašome už jūsų pokalbių sutrukdymus. Kai kurių paslaugų, tokių kaip vaizdo konferencijos, atkūrimas gali užtrukti ilgiau“, – sakė P.Parkesas.
Atnaujinta 22.50 val.: Bemaž 5 valandas neveikęs „Skype“ artimiausiomis valandomis turėtų atsigauti. Bendrovė socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė, kad programos veikimas palaipsniui grįžta į normalų ritmą. „Mes tikimės, kad po kelių valandų visi vėl galės normaliai prisijungti“, – rašoma „Skype“ pranešime.
Be to, P.Parkesas bendrovės tinklaraštyje paskelbtė įrašą, paaiškinantį neveikimo priežastį. Anot jo, inžinieriai pastebėjo, kad „Skype“ prisijungusių žmonių skaičius pradėjo staiga kristi, „kas nėra normalu ar tikėta“.
Pateikiame P.Parkeso paaiškinimo vertimą:
„Skype“ nėra toks tinklas, kaip tradicinio telefono ryšio ar tiesioginių žinučių. Jo veikimas priklauso nuo milijonų individualiai susijungusių kompiuterių ir telefonų. Dalis šių kompiuterių yra vadinamieji supermazgai – jie veikia lyg savotiškos „Skype“ adresų knygos. Jei jūs norite pasikalbėti su kuo nors ir jūsų „Skype“ programa iškart negali rasti šio vartotojo (pavyzdžiui, dėl to, kad jis yra prisijungęs iš kitos vietos ar naudoja kitą prietaisą), jūsų kompiuteris ar telefonas pirmiausiai bandys rasti tokį supermazgą ir išsiaiškinti, kaip pasiekti norimą adresatą.
Normaliomis aplinkybėmis tokių supermazgų skaičius būna labai didelis. Deja, šiandien didelė dalis jų vienu metu atsijungė dėl problemos, kuri susijusi su kai kuriomis „Skype“ programos versijomis. „Skype“ veikimas priklauso nuo galimybės išlaikyti ryšį su supermazgais, o daliai jūsų jie buvo neprieinami.
Ką mes darome, kad tai ištaisytume? Mūsų programuotojai kaip įmanoma greičiau kuria naujus mega supermazgus, kurie turėtų padėti atnaujinti ryšį.
Atnaujinta 23.45 val.: Milijonams „Skype“ vartotojų visame pasaulyje vis dar nesugebant prisijungti prie tinklo, kompanija toliau tikina, jog paslauga yra atkuriama.
„Skype“ generalinis direktorius Tony Batesas atsiprašė vartotojų už sukeltus nepatogumus. „Šiuo metu, panašu, vartotojai prisijungia ir vėl atsijungia, taip pat kartais viduryje pokalbio nutrūksta ryšys. Mūsų programuotojų komandos smarkiai dirba siekdamos išspręsti susidariusią situaciją“, – BBC sakė T.Batesas.
Teigiama, kad ryšys sutriko tiek išmaniųjų telefonų, tiek kompiuterių vartotojams, nesvarbu, kokią operacinę sistemą jie naudoja.
Skaičiuojama, kad dėl „nulūžimo“ „Skype“ jau prarado maždaug 10 mln. skambučių. Dėl programos neveikimo nukentėjo ne tik individualūs vartotojai, bet ir kompanijos, pasirinkusios „Skype“ ryšį bendrauti kompanijų viduje.
Pastarąjį kartą rimtesnių programos sutrikimų buvo užfiksuota 2007 metais.
Apie „Skype“ sutrikimus trečiadienį pranešė dešimtys tūkstančių socialinių tinklų „Twitter“, „Facebook“ ir kt. vartotojų. Pastarajame tinkle jau kuriamos ir lietuviškos grupės, kuriose keičiamasi informacija apie „Skype“ sutrikimus. Humoro jausmo nestokojantys tautiečiai kuria renginius, tokius kaip „Vakaras be Skype“, ir kviečia į juos savo draugus.
Atnaujinta 2.55 val.: „Skype“ problemos tęsiasi jau daugiau nei 8 valandas. Vartotojai toliau praneša, kad negali prisijungti prie tinklo, o jei pavyksta prisijungti, neįmanoma prisiskambinti kitiems vartotojams ar trūkinėja ryšys.
Neseniai „Skype“ papildė tinklaraščio įrašą. Kompanija teigia, kad verslui skirti produktai, tokie kaip „Skype Connect“ ir „Skype Manager“, veikia normaliai. Įmonėms, naudojančioms „Skype“ versiją su „Windows“ operacine sistema, gali užtrukti prisijungimas prie tinklo.
Įdomu, kad anksčiau „Skype“ aktyviai informavo apie naujienas naudodamasi socialiniu tinklu „Twitter“, tačiau prieš kelias valandas ir ši tarnyba buvo trumpam „nulūžusi“.
„Daliai vartotojų „Twitter“ šiuo metu yra nepasiekiamas. Mes žinome apie šią problemą ir stengiamės ją išspręsti“, – paskelbė „Twitter“. Po kurio laiko pranešta, kad problema buvo išspręsta.
Vis dėlto „Skype“ sąskaita šiame socialiniame tinkle veikia ne taip, kaip turėtų: joje jau kelias valandas rodoma trečiadienio vakarą rašyta žinutė, tačiau nurodoma, jog ji buvo parašyta „mažiau nei prieš 5 sekundes“.
Tinklaraštininkai spėlioja, kad visi šie įvykiai yra tarpusavyje susiję. Forbes.com žurnalistas Oliveris Chiangas pastebi, kad „nulūžus“ programai „Skype“, daugybė jos vartotojų puolė į „Twitter“ dėl to pasiskųsti. Be to, „Skype“ pati paragino vartotojus sekti naujienas jų „Twitter“ sąskaitoje.
Tačiau „Twitter“ atstovas Mattas Gravesas paneigė, kad šie įvykiai susiję. „Taip pat („Twitter“ „nulūžimas“) neturėjo nieko bendra su tuo, kad šiandien ketvirtadienis, ar su tuo, kad lyja“, – ironizavo M.Gravesas. Ar visa tai susiję su mėnulio pilnatimi, jis neparašė.
Atnaujinta 10.10 val.: Ketvirtadienio rytą „Skype“ programa didelei daliai vartotojų vėl veikia, tačiau strigimų vis dar užfiksuojama.
Kompanija pripažįsta, jog atstatymas užtruko ilgiau, nei tikėtasi. „Dėkojame už kantrybę, kol mes stengiamės visiems vartotojams atstatyti ryšį. Ypač atsiprašome tų, kurie vis dar laukia“, – ketvirtadienį ryte „Twitter“ sąskaitoje pranešė kompanija.